Tre gyldne grunde til at gå online med din virksomhed
Selvom vores kalender siger 2017, er der fortsat virksomheder, som ikke har etableret sig på internettet. Er din én af dem? I så fald er tiden inde til at handle, for det er ikke for sent at bevæge sig ud på det digitale marked – faktisk, har det aldrig været lettere! Du får her de tre mest essentielle grunde til, at din virksomhed har brug for, at du investerer tid og kapital i dens digitale tilstedeværelse.
Mød dine kunder, når de søger efter dig
Forbrugerne er kritiske, og det et faktum. I dag er det ren kutyme at foretage et hurtigt baggrundstjek af de virksomheder, som man som kunde overvejer at handle hos. Her vil det være til din fordel, at kunden bliver mødt at en professionel og informerende hjemmeside, hvor du er afsender. Det øger troværdigheden omkring din forretning, og det skaber tryghed hos kunden.
Du kan tabe mange kunder på ikke at være tilgængelig i denne screeningproces. Hvis kunderne ikke føler, at din virksomhed er til at komme i kontakt med, kan de lynhurtigt vælge at hoppe videre til en af dine konkurrenter.
Små investeringer med stor betydning
Et andet plus ved det digitale marked er, at startomkostningerne er lave. Til trods for, at en del tekniske detaljer skal spille og sættes op, er udgifterne i den lave ende. Størstedelen kan du faktisk stable på benene ganske gratis.
Der findes mange gode muligheder for at oprette et gratis website – eksempelvis WordPress, som også har en fornuftige CMS-løsninger. Her kan du selv opbygge din hjemmeside, præcis som du ønsker den. Det er også en mulighed at få professionelle til at designe dit website for et mindre beløb.
Du bør også sørge for at opkøbe dit eget domænenavn. Det koster så godt som ingenting, men det gør meget for at styrke din troværdighed i kundernes øjne, og giver dig bedre resultater i internettets søgemaskiner.
Dernæst bør du sørge for at overdrage IT-tekniske opgaver såsom backup af dine data til professionelle hænder. Det gør du bedst ved at tjekke dit website ind på et såkaldt webhotel. Det er en økonomisk løsning, som ikke fylder i budgettet, og det skaber tryghed for driften af din virksomheds hjemmeside.
Vis kunderne, hvad du har at byde på!
Sidder du her til slut og spekulerer på, hvad du rent indholdsmæssigt kan anvende din virksomheds hjemmeside til? Svaret er enkelt – du skal naturligvis præsentere det, du har at byde på!
Med en hjemmeside har du et utal af muligheder for at vise dine produkter eller services frem for dine potentielle kunder. Du kan blandt andet vælge at lave et digitalt varekatalog, hvor dine kunder får mulighed for at søge i dit sortiment samtidig med, at de får flotte billeder og grundige produktbeskrivelser af dine af varer.
Hvis du derimod sælger en service, kan du forsøge dig med video-mediet. Det kunne eksempelvis være en kort film, hvor du forklare, hvad kunden vinder ved at vælge netop din virksomhed. Du kan eventuelt peppe videoen op ved at vise klip med dine nuværende kunder, der fortæller om deres positive kundeoplevelser.
Kort sagt får du med en hjemmeside en bred vifte af markedsføringsmuligheder, som rækker en del længere, end hvad der kan stå på et gadeskilt eller i en avisannonce.