Brand dig offline – her er hvad du skal bruge
Der er mange måder, man som virksomhed kan sørge for at landets potentielle kunder får øjnene op for ens virksomhed og de services man kan tilbyde. Mange virksomheder vælger at brande sig på de sociale medier, da teknologien spiller en væsentlig rolle i dagens Danmark, fordi langt de fleste forbrugere har en smartphone. Dog er der også en måde hvorpå man kan brande sin virksomhed offline – nemlig ved brug af offline marketing gear. Mulighederne er mange, nogle af de mere brugte er eksempelvis logoslik, paraply med tryk eller kuglepenne med logo, der er en af de mest optimale metoder for at nå ud til alle dele af landet.
Der findes mange forskellige muligheder, når en virksomhed vælger at få sat gang i produktionen af kuglepenne med logo, dette skyldes naturligvis den ønskede kvalitet af slutproduktet og i hvilket omfang dette skal være tilgængeligt for landets forbrugere. Skal kuglepennene kun bruges indenfor virksomhedens mure og af eventuelle kørende sælgere er det en fordel at disse har et stilfuldt og klassisk design, da dét er noget som kunderne lægger mærke til. Er der derimod tale om kuglepenne med logo, der skal bruges i forbindelse med messer, gratis tilgængelige for potentielle kunder, kan man godt vælge et billigere og mere simpelt design.
Kuglepenne med logo kan brande virksomheden i større omfang
Hvis man som virksomhed ofte tager på messer og udleverer gratis goder som bolcher og kuglepenne med logo til de forbipasserende vil disse ofte komme vidt omkring, da nogle folk rejser langt for at tage til messe. Derfor kan ens kuglepenne måske komme ud i yderkantsområderne, hvor den øvrige brandingstrategi ikke slår igennem.
Kuglepenne som disse kan hurtigt promovere ens virksomheder på måder som man ikke troede muligt, da kuglepenne med logo ofte vil skifte hænder en del gange i deres levetid. Dette skyldes naturligvis menneskets natur omkring ejendele, man glemmer ofte en kuglepen, låner denne ud eller giver den væk, er der logo på denne kuglepen vil dette vække interessen hos en langt større demografisk målgruppe end f.eks. en annonce på de sociale medier. Det er dog ikke kun kuglepenne med logo, der er populære når det gælder branding.
Offline branding kontra online branding – hvad virker for dig?
Som virksomhed er det vigtigt at man i nogle tilfælde spiller på flere heste, især når det gælder branding må man tænke ud af boksen for at nå alle de mange forskellige demografiske målgrupper i landet, måske endda i verden. Den åbenlyse metode for den bedst mulige branding strategi er naturligvis at udtænke en plan ud fra virksomhedens målsætninger, derefter kan man vælge og vrage fra branding strategier fra både den virtuelle og non-virtuelle verden. Kuglepenne med logo er blot én af de mange muligheder man har for at ens offline branding slår igennem, hvorimod f.eks. annoncer på sociale medier er den mest brugte af de online branding metoder, der bruges i dag. Offline branding er ofte vejen frem til de mere skeptiske forbrugere, der ikke ønsker at få presset tilbud ned over sig, en diskret udleveret kuglepen derimod er en kærkommen gestus.