Logotape, en kreativ gimmick til markedsføring
Har du og dit firma brug for en ekstra platform, hvor man kan reklamere og formidle sit budskab, så bør I overveje at skabe en platform i det virkelige liv, hvor der er plads til kreativitet og praktiske anvendelsesmuligheder.
Vil man nå ud til flere personer med sine praktiske oplysninger og logo, så kan tape med logo og hjemmeside trykt på faktisk være en gavnlig gimmick, som kan bruges til et hav af praktiske foranstaltninger.
Indirekte markedsføring med en firmatape
Hvis man vil markedsføre sit firma, kan man, som mange også gør, efterlade en gimmick hos sine kunder. Sender man for eksempel fysiske produkter ud, kan man efterlade en gimmick, som kan uddeles og anvendes hos modtagerfirmaet.
Har man for eksempel produceret en tape med firmaets logo og hjemmeside, kan kunden bruge tapen til ophæng på diverse opslagstavler, og uddele tapen til medarbejdernes egen brug. Selvom den i visse tilfælde skulle havne i skuffen, vil medarbejderne huske på firmaet, hver gang skuffen åbnes og dermed markedsføres dit firma indirekte hver gang.
Overvej hvad der skal trykkes på
Skal du have fat i noget logo tape, kan det være værd at overveje, hvad der skal stå på. Først og fremmest, bør man promovere firmaet gennem et veltænkt logo, det vil altså sige, har man et grafisk godt egnet logo, bør man få det trykt på. Dernæst er en hjemmeside den vigtigste information kunden kan have brug for i fremtiden, og derfor bør en informativ hjemmeside med kontaktoplysninger være trykt på også.
En tredje overvejelse man bør gøre sig, er hvorvidt man ønsker at få produceret tape med tryk, hvor et slogan eller motto præger læseren i en bestemt retning. Det der er vigtigt, når man tilvælger et slogan til sin firmatape er, hvorvidt mottoet direkte fortæller noget om den måde man ønsker at firmaet skal fremstå på, men man uanset hvad være sikker på, at det er et motto der taler til firmaets fordel.
Et logo og en QR kode
En ny tilføjelse, som kan være en utrolig stor fordel, når man vil nå de yngre og mobilkyndige kunder er at tilvælge en QR kode på sin firmatape. En QR kode tvinger kunden til at tage sin mobil aktivt frem, for at finde informationer på nettet om firmaet, noget der kan gøre at kunden og eventuelle medarbejdere husker firmaet bedre i et fremtidigt regi.
Der findes altså et hav af muligheder, hvis man på en kreativ måde ønsker at fremme salget og kundernes tilfredshed, blot ved at medsende en sjov gimmick.