Guide: Content Marketing 2019
Du har helt sikkert hørt udtrykket Content Marketing tidligere, men hvad betyder det egentlig? Skal vi bruge et par enkle ord, så gælder det oprettelse af indhold og markedsføring af samme.
Indholdet er med til at øge antal konverteringer og opfordrer mulige kunder til at tilmelde sig nyhedsbreve og følge med på diverse sociale medier. Alle som skal i gang med at producerer content eller indhold som vi også kalder det på dansk, ønsker at nå de rigtige mennesker og derfor er det vigtigt at man tænker godt over det man skriver.
Hvad gør Content Marketing?
Indhold man skriver til diverse hjemmesider og andre elektroniske medier, skal gerne designes og skrives med tanke på virksomhedens marketingmål. Eksempler på disse mål kan være følgende:
Øgede konverteringer – er noget som langt de fleste virksomheder sætter pris på siden det skaber mere trafik på hjemmesiden. Med vellykket Content Marketing får du muligheden for at sætte i gang diverse aktiviteter og påvirke konverteringer på stedet, uanset om læseren køber et produkt, bliver sendt videre til en landingpage eller tilmelder sig et nyhedsbrev.
Acquire Links – her kan firmaet tiltrække sig links fra andre anerkendte netsider. Når man skriver indhold af høj kvalitet øger det chancen for at andre virksomheder vil lægge ind en link til din virksomhed. Dette kommer begge parter til gode.
Øget trafik – overbevisende indhold rettet mod de rigtige målgrupper kan øge antallet af relevante besøgende på virksomhedens hjemmeside eller til din blog.
Øget bevidsthed om mærkevarer – at stille sig op på toppen af et bjerg og råbe navnet på en bestemt mærkevare vil ikke fungere. Det er nødvendigt at nå de rigtige mennesker, og dette gøres gennem det man kalder for brand messaging. Her skriver man indhold som vil øge bevidstheden om et mærke hos målgruppen og få dem til at blive opmærksomme på det du tilbyder.
Du kan selvfølgelig selv skrive content til en eller flere hjemmesider, men ofte kommer de bedste resultater når man får professionelle til at skrive for sig. Dette koster penge, hos Scandilån.com har man over en længere periode købt content eksternt. Der findes flere bureauer, som kan hjælpe dig med dette og i de fleste tilfælde vil det være en god investering.
Hvordan virker det?
Det vigtigste inden for Content Marketing er at lave sig et etableret mål. En solid strategi kan ikke eksistere uden man har defineret sin målgruppe. Når alt kommer til alt, hvordan kan du producere eller sælge noget uden at vide hvem som er din ideelle køber?
Når et endeligt mål er etableret, så er næste skridt at udføre en grundig revision. Her ser man på mange elementer, herunder en konkurrentanalyse for at se hvilke teknikker dine nærmeste rivaler bruger og samtidig tager man et nøje kig på eksisterende strategier, der allerede anvendes af andre.
Content Marketing guide 2019 er perfekt for dig eller din virksomhed som ønsker at få mere du af en blog eller hjemmeside, og det betaler sig at bruge tid på at læse mere om emnet.