Mersalg er vejen til øget omsætning
Hvis du gerne vil tjene flere penge i din virksomhed, så er der flere muligheder.
Du kan ændre på dine priser, så hvert salg giver mere omsætning. Det er der dog en vis risiko forbundet med, for du kan miste nogle salg på det.
Du kan finde flere kunder, så der er flere mennesker, der køber noget af dig. Flere mennesker, der køber, giver flere penge i kassen. Det er godt gammeldags salg.
Du kan dog også tænke på mersalg til dine kunder. Det er vejen til øget omsætning. Er du ikke helt med på, hvad mersalg er, så læs videre her.
Hvad er mersalg?
Mersalg til dine kunder er at sælge mere til dem, der allerede køber noget. Du har allerede kunder i virksomheden. Hvis du kan få dem til at købe mere, end de hidtil har gjort, kan det øge din omsætning.
Mersalg til dine kunder giver flere penge i kassen. Men du skal ikke ud og finde nye kunder. Det kan være svært at lokke nye til. Det kan også koste mange penge i markedsføring. Men tager du fat på de kunder, du allerede har, kan du også tjene mere.
Få hjælp til dit mersalg
Der kan være forskellige grunde til, at du ønsker at få hjælp til dit mersalg. Det kan være nyt for dig, så du er usikker på det. Det kan være, at du egentlig ikke har mere tid, men stadig gerne vil øge omsætningen. Der kan også være andre grunde.
Uanset hvad din grund er, så kan du sagtens få hjælp til mersalg til dine kunder. Så får du nogen til at sælge mere til dine nuværende kunder. Vil du virkelig ændre på omsætningen, kan du også få nogen til at finde nye kunder til dig.
Systematiser dit mersalg
Når noget skal være effektivt og virke godt, så er det en god idé at systematisere det. Det er godt at få noget struktur på. Det gælder også dit forsøg på at få mersalg.
Opsøger du hjælp, kan du få lavet systematiserede serviceopkald til dine eksisterende kunder. En systematiseret til gang til det kan blandt andet sikre, at alle dine nuværende kunder vil blive ringet op inden for en aftalt tid. Systematiseringen gør det også nemmere at måle på, om det overhovedet har nogen effekt. Hvis det har en god effekt, kan det jo være, du skal gentage det.
De kender dig
Erfaringer viser, at du nemmere vil kunne sælge mere til dine nuværende kunder end finde nye. Dine nuværende kunder kender dig allerede. De kender allerede dine produkter eller services. Derfor kan de nemmere overtales til at købe flere.
Du har sikkert også nogle tidligere kunder. Der er nogle, der på et tidspunkt har købt noget ved dig, men som ikke har købt noget længe. De købte ikke noget i sidste måned og heller ikke måneden før. Du betragter dem som tidligere kunder. Men de kender dig stadig, fordi de har været kunder. Så de kan også nemmere overtales til at komme igen og købe noget mere.