Receptionens skranke byder kunden velkommen

Socialt

Førstehåndsindtrykket er vigtigt, og det gælder på alle livets områder. I løbet af sekunder danner vi os ubevidst et indtryk af det vi møder, og dette indtryk er ikke lige sådan at ændre på. Har vi først fået et dårligt førstehåndsindtryk, skal der rigtig meget til, før vi giver efter og korrigerer det. Det er naturligvis årsagen til, at mange virksomheder ofrer hundredetusindvis af kroner på at forskønne udenoms-arealerne og ikke mindst indgangspartiet. Det kan synes som skønne spildte ressourcer, men det er en investering, der hurtigt er tjent hjem, hvis det bidrager den mindste smule til, at kunderne får et godt førstehåndsindtryk.

Investering i førstehåndsindtrykket betaler sig hurtigt hjem

Det første din kunde møder på vej ind ad døren er receptionens skrank, som dermed spiller en helt afgørende rolle i førstehåndsindtrykket af din virksomhed. Alle undersøgelser viser, at psykologien her er en meget magtfuld faktor, du som virksomhed gør klogt i at respektere. Der er som regel mange steder, der kan og skal spares, men lad det ikke være skranken, der står for skud. Betragt investeringen i en flot og præsentabel skranke som et markedsføringstiltag, der med stor sandsynlighed vil betale sig selv hjem hurtigere end branding-kampagner og mange andre lignende tiltag, som har deres faste plads i budgettet.

2

Måske bliver det skranken, der lander den store ordre

Selvfølgelig er kunden et intelligent menneske, og hverken skranker eller personligheder vil som regel kunne bremse en god og oplagt handel. Men det er langt fra altid, at udfaldet af et forretningsmøde er oplagt. Kunden kan fra tid til anden stå i et dødvande, hvor fordele og ulemper mere eller mindre opvejer hinanden. I sådanne situationer kan det være de helt små ting, der afgør udfaldet og kundens endelige beslutning. Her vil mavefornemmelsen, humøret og følelserne være afgørende, og det kan i princippet være førstehåndsindtrykket fra den professionelle og præsentable skranke i receptionen, der vipper ordren indenbords.

En skræddersyet skranke kan sende skræddersyede signaler

Der findes et utal af standard-skranker på markedet, og det er uden tvivl også den billigste løsning. Men et billede siger som bekendt mere end tusinde ord, og skranken i receptionen kan også skræddersys til at fortælle præcis den historie og udsende de signaler, du ønsker. Det danske firma Rumas tilbyder f.eks. assistance i den forbindelse, og i samarbejde med firmaets indretningsarkitekter kan du få præcis den udformning og de materialer, farver og overflader du ønsker. Skrankerne produceres i Danmark på firmaets egen fabrik i Aalborg, og kan naturligvis også stilmæssigt tilpasses til kontorets øvrige indretning, hvis der er behov for det. Se udvalget af Rumas’ kontormøbler på Rumas.dk

Del artiklen og gør en fra dit netværk glad.
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *