Sælg mere med træning

Salg og markedsføring
Salg i detail kræver træning

Når du ser dit favorit fodbold hold gå på banen på kampdag, har de brugt ugen op til på træning. Når du ser dit ynglingsband gå på scenen en lørdag aften, har de brugt måneder inden turneen på at øve. Men når du sætter dit personale ud i butikken for at sælge dine varer, har de så fået den nødvendige træning?

Hvis ikke så sætter du dem direkte ud i en “skarp” situation hvor de har stor risiko for at fejle. Fodboldholdet og bandet øver sig inden for at undgå fejl. For at kunne spille perfekt når momentet opstår. Hvis ikke du sender dine sælgere på salgstræning så mister du salg.

Salg i detail kræver træningDet er specielt detail butikker som ikke får trænet deres medarbejdere på gulvet.

Vær opmærksom på at salgstræningen ikke behøver være flere uger eller dage lange kurser hvor medarbejderne lærer om diverse salgsteorier og købsbehov. I de fleste tilfælde handler det om at plukke de lavthængende frugter, spotte små bevægelser eller adfærdsmønstre hos kunderne eller lære at fortælle kunderne præcis det de gerne vil have at vide.

Sørg for at få en salgstræner ud i butikken. Så får I hjælp til at se den fra kundernes vinkel. Han kan hjælpe jer med at udnytte varernes placeringer og butikkens indretning så I kan øge salget og opfylde jeres målsætninger. Det er investeringen værd.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *