Alt du skal vide for at annoncere din virksomhed på Google

Salg og markedsføring
Adwordsekspert

Google er stadigvæk den helt store søgemaskine, som tager sig af langt størstedelen af alle søgninger på nettet. Har du derfor en virksomhed, som søger en online tilstedeværelse, så er der da også ekstremt god grund til at tjekke Googles eget annonceringsprogram, Google Adwords.

Google Adwords er rigtigt simpelt som koncept. Det er et pay-per-click system, hvor du betaler for klikkene, der kommer fra brugere, der trykker på dine reklamer.

Du kan vælge at have tekstreklamer, som vises i Googles søgeresultater, og som tager dig til din hjemmeside. Der er også bannerreklamer, som kan blive vist på hjemmesider, som dine kunder besøger. Til sidst er der også shopping-reklamerne, hvor reelle produkter vises, så brugere kan købe dem hurtigt!

Der skal lidt forskning til

Det er godt at komme i gang med noget videnskab til din virksomhed! Når det kommer til Google Adwords, så er der flere ting, som du bør holde i mente.

Til at starte med bør du være meget klar på, hvad dit publikum er. Jo klarere dette er, jo lettere er det at finde nogle af de nøgleord, som netop denne målgruppe søger på.

Og nøgleord skal du også undersøge. Ideelt skal du have nøgleord, som der ikke er meget konkurrence om (og som dermed koster meget), som har høj trafik, og som viser, at de har en interesse i at købe noget.

Tænk allerede nu over landingssiden

Når man klikker på en reklame igennem Google Adwords, så bliver man taget til landingssiden. Det er her, hvor man som kunde skal tage en kritisk beslutning – skal man til at bruge penge eller ej?

Kort sagt, så er det her, hvor man skal designe efter kunden. Det er simpelthen helt utroligt vigtigt, at du har en landingsside, som er lettilgængelig for brugere, så de bliver hængende og finder pengepungen frem.

Tænk her på, om billederne på siden er klare og ikke for forstyrrende. Sørg også for, at de virker på mobiltelefoner, da flere kunder i dag bruger smartphones. Kort sagt, så skal du gøre det så let som muligt for kunden at vælge din løsning.

Adwordseksperten – hvem er nu lige det?

Med Google Adwords’ indtog i mange iværksætteres virksomhed, så er det også set, at det kan være svært at sætte de helt perfekte kampagner op. Det tager tid at lære, og endnu længere tid at forbedre.

En Adwordsekspert kan her hjælpe. Det er en professionel, som har erfaring med netop dette annonceringsværktøj. De er hurtigt på pletten med at analysere de data, som kommer fra kampagnerne, og med at finde de helt rigtige søgeord, som skal bruges.

Fordelen ved en Adwordsekspert er, at du kan få lov til at bruge tiden på at iværksætte og vækste din virksomhed. Så kan dem, som er mere bekendt med Google Adwords bruge deres tid her. Det er en fin strategi til at få fordelt arbejdet, så alle gør det, som de egentligt er bedst til!

Del artiklen og gør en fra dit netværk glad.
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Share on Facebook
Facebook

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *